Print

Personeel

Hier vindt u alle informatie en de regelgeving over het personeel van de lokale en regionale besturen.

Nieuws & Artikels

Meer lezen

Sjabloon voor beslissing over uitzendarbeid binnen lokale besturen

Na een ruime bevraging van verschillende belanghebbenden, stelde het Agentschap Binnenlands Bestuur een sjabloon op voor een beslissing over uitzendarbeid binnen lokale besturen.

Dit sjabloon kan worden beschouwd als een hulpmiddel voor de gemeenten, OCMW’s en provincies die een beslissing nemen over uitzendarbeid binnen het bestuur.

Publicatiedatum
donderdag 12 november 2020
Meer lezen
Meer lezen

COVID-19: Hoe gaan lokale besturen om met hun personeel? Wat is mogelijk? (update)

Het Overlegcomité besliste op vrijdag 18 oktober dat thuiswerk voor de komende 4 weken de regel is voor alle functies die zich ertoe lenen. Dit geldt ook voor de lokale en provinciale besturen. Hoe zij dat kunnen doen, verduidelijken we in een aantal aanbevelingen.

Publicatiedatum
dinsdag 20 oktober 2020
Meer lezen
Meer lezen

Aanpassing wetgeving bevallingsverlof ook van toepassing op personeelsleden van de lokale besturen

De wet van 12 juni 2020 stelt nieuwe afwezigheidsperiodes gelijk voor de verlenging van het bevallingsverlof om negatieve gevolgen van de coronacrisis op te vangen.

De wet treedt retroactief in werking op 1 maart 2020 en kan dus een impact hebben op de lopende bevallingsverloven. Hij is automatisch van toepassing op zowel de statutaire als de contractuele personeelsleden van de lokale besturen.

Publicatiedatum
dinsdag 7 juli 2020
Meer lezen

Recente FAQ's