Print

Personeel

Hier vindt u alle informatie en de regelgeving over het personeel van de lokale en regionale besturen.

Nieuws & Artikels

Meer lezen

Dadingen omtrent personeelszaken in lokale besturen (artikel Impuls)

In de eerste editie van Impuls magazine van dit jaar, een uitgave van Exello.net, belicht het Agentschap Binnenlands Bestuur het thema ‘dadingen’. 
U kan het (ook) hier lezen.

Publicatiedatum
dinsdag 27 april 2021
Meer lezen
Meer lezen

Verduidelijking: quarantaineverlof statutaire lokale en provinciale ambtenaren

Op 14 april 2021 verscheen het besluit van de Vlaamse Regering van 12 maart 2021 met o.a. een aantal maatregelen in het kader van de COVID-19-pandemie in het Belgisch Staatsblad. Dat besluit treedt in werking op 24 april 2021, behalve artikel 8 (met uitzondering van §1, eerste lid, 3°), dat al in werking treedt op 1 oktober 2020.

Publicatiedatum
donderdag 15 april 2021
Meer lezen
Meer lezen

Vul het RSZ-aangifteformulier voor telewerk in

Het overlegcomité van 24 maart 2021 besliste dat werkgevers moeten rapporteren over het telewerken. Dat geldt dus ook voor de lokale besturen, die hun personeel zoveel mogelijk moeten laten telewerken.

De controle op dat telewerk wordt verscherpt. Daarom moeten de lokale besturen vanaf 1 april 2021 op de portaalsite van de RSZ per vestigingseenheid aangeven wie op de werkvloer mag zijn.

Publicatiedatum
maandag 12 april 2021
Meer lezen

Recente FAQ's